تالار وب

هشداری به خانم ها، هشداری به آقایان

هشداری به خانم ها، هشداری به آقایان

سلامتی تک تک افراد جامعه چه مرد و چه زن از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی وقت ها می شود با در نظر داشتن ملاحظاتی و صرفا دقیق تر بودن از بروز فاجعه پیشگیری کرد. خیلی از خانم ها سردرد را امری عادی تلقی می کنند و یا اینکه آقایان داشتن شکمی برجسته و بزرگ را مایه مباهات دانسته و حتی آن را نشان مردانگی می دانند. اما واقعیت این است که هر دوی این مسائل، هشداری برای به خطر افتادن سلامتی خانم ها و آقایان است.

خانم ها سردرد مداوم شوخی نیست!
نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می دهد خانم هایی که به طور مداوم دچار سردرد می شوند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سکته قرار می گیرند. در واقع سردرد می تواند هشداری برای خانم ها باشد.

نتایج این پژوهش که در   British Medical Journalبه چاپ رسیده است نشان می دهد سردردهای مداوم در خانم ها، خطر سکته قلبی را ۳۹ درصد و خطر سکته مغزی را ۶۲ درصد افزایش می دهد.

محققان بر این عقیده هستند که آقایان باید مراقب وزن و اندازه دور شکم خود باشند و از انباشتگی چربی در این مناطق جلوگیری کنند
محققان نتایج بررسی های انجام شده روی ۱۱۵۵۰۰ زن بین ۲۵ تا ۴۲ ساله را که مشکل سلامتی خاصی نداشتند، مورد بررسی قرار دادند.

آنها مشاهده کردند ۱۵ درصد این خانم ها مبتلا به میگرن بودند. در پایان بررسی ها ۱۳۰۰ نفر از این خانم های دچار سردرد قربانی حمله قلبی شده و ۲۲۳ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

مجموعه پیشنهادی:  چند نمونه ژست و فیگور برای عکس عروس و داماد

با وجود اینکه به نظر می رسد نیاز به بررسی های تکمیلی وجود دارد، اما محققان توصیه می کنند که خانم ها سردرد را بی اهمیت ندانسته و آن را جدی بگیرند.

آقایان شکم بزرگ شوخی نیست!
محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس به این نتیجه رسیدند که افزایش اندازه دور کمر می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد.

محققان به مدت ۱۴ سال روی ۱۵۰ هزار مرد از هشت کشور اروپایی با سنین متوسط ۵۲ سال بررسی هایی انجام دادند. در بین داوطلب ها ۷۰۲۲ نفر به سرطان پروستات مبتلا شده و ۹۳۴ نفر در اثر آن جان خود را از دست دادند.

بعد از مقایسه اطلاعات پزشکی این افراد با پرونده پزشکی افراد سالم مشخص شد، آقایانی که اندازه دور کمرشان به ۹۵ سانتی متر می رسد، به میزان ۱۳ درصد بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار می گیرند. متاسفانه هر ده سانتی متر بیشتر دور کمر نیز این خطر را افزایش می دهد.

محققان بر این عقیده هستند که آقایان باید مراقب وزن و اندازه دور شکم خود باشند و از انباشتگی چربی در این مناطق جلوگیری کنند.

منبع: فاطمه مهدی پور / تبیان

دیدگاهتان را بنویسید