تالار وب

سازه مناسب جهت احداث تالار پذیرایی

مشاور رایگان ساخت تالار پذیرایی ، بازسازی تالار پذیرایی

 

 

سازه مناسب جهت احداث تالار پذیرایی

سازه ی یک تالار پذیرایی و تصمیم گیری در خصوص آن از مهمترین مواردی است که برای ساخت یک تالار خاص باید به آن توجه نمود.

حتما این موضوع را میدانید که به طور کلی سازه ها  به ۲ نوع فلزی و بتنی تقسیم می شوند :

سازه های فلزی سبک تر هستند ، اجرای دهانه های بزرگ در آنها سهولت بیشتری دارد ، سرعت اجرای بسیار بیشتری نسبت به سازه های بتنی دارند ، عمر مفید بالایی دارند و از همه مهمتر اینکه ماده اصلی آن یعنی فولاد توسط سازمانهای متعدد تایید شده است.

در مقابل سازه های بتنی سنگین تر هستند ، اجرای دهانه های بزرگ در آنها مشکلات خاص خود را دارد ، سرعت اجرای پایینی دارد و به این علت که امکان وجود خطا در فرایند تولید ، حمل ، ریختن و نگهداری بتن تا حصول مقاومت نهایی بالاست و در کشور ما نهاد های نظارت توانایی نظارت صحیح در کلیه مراحل اجرای آن را ندارند امکان وجود ضعف در قستهای مختلف یک ساختمان با اسکلت بتنی بسیار بالاست . از معایب دیگر بتن نیز می توان به ابعاد بزرگ ستونها در ساختمان با اسکلت بتنی اشاره کرد که معمولا مشکلات عدیده ای را در مسیر طراحی داخلی وحتی خارجی یک تالار پذیرایی ایجاد می نماید.

سازه مناسب جهت احداث تالار پذیرایی

در سازه های فلزی همچان سقفهای کامپوزیت بهترین گزینه برای اجرا هستند . البته سقف های دیگری نیز برای ساختمانهای با اسکلت فلزی وجود دارند اما از نگاه بنده سیستمی که سالهای سال در کشورهای مختلف جهان استفاده شده و در اتفاقات گوناگون ( ازجمله زلزله و دیگر حوادث قهری ) جواب درستی پس داده  اعتبار بیشتری دارد .در سازه های بتنی نیز اجرای دهانه های بزرگ با سقفهای پیش تنیده و یا پس تنیده بهترین راه حل موجود هستند. که البته پیش بینی دقیق محدوده داکتهای تاسیساتی در آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

توضیح اینکه در تالار عمارت زرین که توسط بنده طراحی و اجرا گشته است ، از اسکلت فلزی استفاده شده  است. سالنهای اصلی این تالار پذیرایی دهانه هایی ۲۰ متری دارند به نحوی که هر سالن یک فضای ۲۰ * ۲۰ متری بدون ستون دارد.

نکته مهم اینکه اجرای دهانه های حدود ۲۰ متری برای یک ساختمان یک طبقه تفاوت بسیار زیادی با اجرای آن در یک ساختمان چند طبقه دارد. ارتفاع بلند طبقات و دهانه های بزرگ مورد نیاز در یک تالار پذیرایی از جمله ملزوماتی هستند که هر تالار پذیرایی لوکسی به آن نیاز دارد و عدم توجه کافی در انتخاب طراح معماری و طراح سازه حرفه ای ممکن است شما را مجبور به پرداخت هزینه های بسیار گزافی در تامین مصالح مورد نیاز در ساخت سازه تالار شما دارد.

مجموعه پیشنهادی:  پنج علت موفقیت تالار های مشهور تهران

یک طراح حرفه ای معماری ،  نقشه تالار شما را به گونه ای طراحی می نماید که تعداد دهانه ها و فواصل آنها در بهینه ترین حالت ممکن جانمایی شوند و یک طراح سازه حرفه ای ، سازه شما را به گونه ای طراحی می نماید که با کمترین وزن فولاد مصرفی بیشترین بازده به دست آید.

و نکته آخر اینکه در طراحی سازه تالار پذیرایی خود تاسیساتی که از زیر سقفها عبور می کنند را از خاطر نبرید و حتما ارتفاع هر طبقه را به گونه ای در نظر بگیرید که حجم بالای تاسیسات زیر سقف ها ارتفاع تمام شده هر طبقه شما را از حد انتظارتان پایین تر نیاورد.

در صورتی که در حال برنامه ریزی برای ساخت یک تالار مجلل هستید حتما به نکاتی که عرض شد توجه ویژه ای نمایید. هدف از ارائه این مقالات کمک به شما برای حصول بهترین انتخابها است .

تلفنهای تماس زیر نیز برای ارائه هر گونه مشاوره ای در اختیار شما عزیزان قرار دارد.

بهترین تالارهای تهران

 

تلفن: ۲۶۱۵۵۶۸۰

ارتباط مستقیم با مهندس تولایی : ۰۹۱۲۱۲۰۲۱۸۷

آدرس:   تهران ، نیاوران ، نبش امیر سلیمانی (حضور با هماهنگی قبلی)

آدرس وبسایت: www.hyper-form.com

آدرس اینستاگرام:  hyper.form

ساخت بهترین تالار پذیرایی ایران توسط مهندس محمد علی تولایی

برای دریافت طرح توجیهی ساخت تالار و یا بازسازی تالار پذیرایی خود با هایپرفرم تماس بگیرید

طراح و سازنده تالار عمارت زرین

طراحی تالار پذیرایی

کلمات کلیدی: ساخت تالار پذیرایی | نمای بیرونی تالار پذیرایی | ساخت باغ تالار | بازسازی تالارهای پذیرایی تهران | طراحی باغ تالار | مشاوره ساخت تالار عروسی

این مراحلی که در این صفحه به شما ارائه شد ، مقدمات کار راه اندازی تالار پذیرایی محسوب میشود. ولی آیا این مراحل میتواند تالار شما را به یکی از بهترین تالارهای تهران بدل نماید؟؟؟؟
مسلما جواب شما منفی است. چون راه اندازی یک تالار به فردی که تجربه زیادی در زمینه راه اندازی ، تجهیز ، دکور و دیزاین دارد بستگی دارد.

در این مرحله ما به شما پیشنهاد میکنیم که سراغ فردی که راه انداز تالار پذیرایی است بروید تا از تجربه های ایشان کمک بگیرید.

 

 

 

 

مشاور ساخت تالار پذیرایی

سازه مناسب جهت احداث تالار پذیرایی

 

دیدگاهتان را بنویسید