تالار وب

چگونه چاق شویم

این بار لاغرها بخوانند

بیشتر خانم‌ها به دنبال لاغر کردن هستند اما در این میان بعضی از خانم‌ها هم می‌خواهند وزن اضافه کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد معدودی هستید که می‌خواهند چاق شوند این مقاله را از دست ندهید. سایت تالار وب با چند چند توصیه و راهکار برای چاق شدن در اختیار شما قرار داده است که در ادامه همراه ما باشید.

عده‌ای از خانم‌ها به طور طبیعی اندامی لاغر دارند و می‌خواهند کمی وزن اضافه کنند اما در این میان بعضی از افراد به دلیل برخی بیماری‌ها که منجر به کاهش وزن می‌شود به دنبال چاق شدن هستند. باید بدانید همانطور که اضافه وزن و چاقی مفرط عاملی شناخته‌شده برای بروز مشکل در سلامتی می‌شود ، لاغری بیش از حد هم نیز میتواند مشکلاتی را به وجود بیاورد. اگر شما به هر دلیلی کمبود وزن‌دارید و می‌خواهید چاق شوید باید بدانید که این کار باید به شیوه ای درست انجام شود.

برای چاق شدن چه چیزی بخوریم

چگونه چاق شویم
چگونه چاق شویم

برای افزایش وزن، غذایی که مصرف می‌کنیم باید کالری بیشتری داشته و در ضمن تمام مواد غذایی موردنیاز بدن را نیز شامل شود. دقت کنید که غذاهایی سالم انتخاب کنید، به خصوص زمانی که در دوران نقاهت پس از بیماری به سر می‌برید. به این نکته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در خوردن تنقلات و غذاهای چرب وزن راه خوبی برای افزایش اضافه وزن نیستند.زیرا این نوع غذاها اغلب حاوی چربی‌های ناسالم هستند و مصرف بیش از حد آن باعث بیماری شما میشود. پس به‌جای مصرف غذاهای ناسالم از غذاهای سالم پرکالری استفاده نمایید.

مجموعه پیشنهادی:  خصوصیات شوهر ایده آل

افزایش وعده‌های غذایی

چگونه چاق شویم
چگونه چاق شویم

شما میتوانید به جای مصرف سه وعده غذایی بزرگ در روز از ۵ یا ۶ وعده سالم و متعادل برای اضافه وزن مصرف کنید. حدود ساعت ده صبح به‌جای استفاده از هله هوله ها و خوراکی‌های ناسالم از میان وعده‌های سالم مانند آجیل ، انواع مغزها، میوه‌های خشک مانند آلوی خشک، کشمش و… استفاده کنید. استفاده از غذاهای سرخ‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده ناسالم است پس بهتر است به جای آن سیب‌زمینی آب پز مصرف کنید. به‌جای استفاده از محصولات بدون چربی و کم‌چرب، محصولات لبنی کامل و پرچرب را انتخاب کنید که غنی از پروتئین و چربی هستند. پنیر پرچرب مانند پنیر سوئیسی و چدار ، ماست پرچرب و…به اضافه وزن شما کمک خواهد کرد.

در اخر یک نوشیدنی پر کالری و خوشمزه برای چاق شدن و افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم که کمک خوبی برای شما عزیزان خواهد بود. این نوشیدنی برای میان وعده شما بسیار مناسب است. اگر روزانه یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف کنید، ۴۰۰ کالری به انرژی مصرفی تان اضافه می‌شود.

نوشیدنی پرکالری و پرپروتئین برای افزایش وزن

مواد لازم:

  • یک لیوان شیر پرچرب
  • ۳ قاشق غذاخوری پودر شیرخشک
  • ۲ قاشق غذاخوری بستنی
  • ۱ قاشق شکلات مایع یا یک‌چهارم لیوان میوه دلخواه مثل یک عدد موز
  • عسل یا شکر برای شیرین کردن معجون

همه مواد را در مخلوط‌کن ریخته و باهم مخلوط‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید