تالار وب

با شناخت رنگها خلق و خوی همسر خود را کنترل کنید

با شناخت رنگها خلق و خوی همسر خود را کنترل کنید

خلق و خوی ما وابسته به چیزهای زیادی است، از یک خواب خوب یا بد در شب گرفته تا بحث و مشاجره با یک دوست. وقتی تیمی که ما طرفدارش هستیم مسابقه را برنده می‌شود، غرق در غرور و شادی می‌شویم، در حالی که وقتی در یک کارت بازی بازنده شویم، عصبانی خواهیم شد.

 

اما چه کسی می‌تواند تصور کند که رنگ‌ها هم به همان سان بر خلق و خوی ما تأثیرگذارند؟ بله، این حقیقت دارد! یافت شده است که رنگ‌های با فرکانس کوتاه، مانند قرمز، زرد و نارنجی ما را تهییج می‌کنند (احتمالا به دلیل انتشار آدرنالین در خونمان) در حالی که رنگ هایی با فرکانس بلند مانند آبی، بنفش و سبز در ذهنمان اثر آرام بخشی دارد.

رابطه ی بین رنگ و خلق و خو، چیزی نیست که اخیرا کشف شده باشد. از زمان های بسیار دور، عروس های هندی لباس‌های قرمز می پوشیدند که بر عشق و علاقه دلالت می‌کند. یا راهبان بودایی نیز در اتاق‌هایی با دیوار های آبی و راه راه‌های عمودی قرمز رنگ به تأمل می پرداختند، چرا که عقیده داشتند آبی برایشان آرام‌بخش و قرمز ذهنشان را آگاه نگاه می‌دارد.

در زیر جزئیات بیشتر از تاثیر رنگ ها بر خلق و خو را برایتان فهرست کرده ایم.

۱. آبی

این رنگ، تسکین دهنده و آرام‌بخش است. رنگ آبی بهره وری را افزایش می‌دهد، اما استفاده ی بیش از حد از آن می‌تواند در ذهن شما تاثیر افسردگی بر جای گذارد!

۲. مشکی

رنگ مشکی نشانگر قدرت و اقتدار است. بعلاوه باعث می‌شود احساس برتری داشته باشید. از آنجایی که مشکی، یک رنگ محافظ است، معمولا اشخاصی که درونگرا هستند استفاده از این رنگ را ترجیح می‌دهند.

مجموعه پیشنهادی:  چرا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

۳. خاکستری

لباس‌های خاکستری از این جهت متداولند که نشانگر اعتماد به نفس و کنترل شخصی هستند. البته از آنجایی که این رنگ، نه مشکی است و نه سفید، احساس دو دلی نیز ایجاد می‌کند.

۴. سبز

چشمان ما با این رنگ راحتند. رنگ سبز نمایانگر صلح و دوستی، سکوت و نگرش مثبت است. این رنگ، آرامش بخش است و گفته شده که دید را بهبود می‌بخشد!

۵. زرد

طیف رنگی زرد، شدید ترین تأثیرات را بر چشم دارد و کسی که از آن استفاده می‌کند پر جنب و جوش و با حرارت بنظر می‌آید. اگرچه زرد به عنوان یک رنگ خوش‌بینانه و مثبت در نظر گرفته می‌شود، اما استفاده ی بیش از حد از آن باعث تندی خلق و خو نیز می‌شود.

۶. قرمز

قرمز نشانگر انرژی، و شور و هیجان است. در حالیکه مقداری رنگ قرمز به شما کمک می‌کند تا پر انرژی باشید، استفاده بیش از اندازه ی آن می‌تواند خونتان را بجوش بیاورد!

۷. سفید

رنگ سفید نماد پاکی و پاکدامنی است و مرتبط با صلح. از این رو، قرار گرفتن در معرض این رنگ باعث می‌شود آرام باشید، اما این رنگ همچنین می‌تواند منجر به خستگی و سر‌خوردگی شما نیز بشود!

بسیار خوب، از آنجایی که رنگ‌ها در خلق و خوی شما تأثیر گذارند، شما نیاز دارید تا خودتان و محیط اطرافتان را با رنگ هایی بیارایید که شما را در کاری که انجام می‌دهید کمک کند. قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد

دیدگاهتان را بنویسید