تالار وب

حق طلاق در مقابل نداشتن مهریه

حق طلاق در مقابل نداشتن مهریه

در مورد این مطلب که مهریه باید کم باشه تا راحت تر بشه ازدواج کرد، توی قسمتهای مختلف با هم صحبت کردیم. ولی الان می خواهیم در مورد این که مهریه چه جایگاهی در عصر حاضر پیدا کرده صحبت کنیم.

شاید یه دیدگاه درست در مورد مهریه این باشه که اگر یک زوج در شرایطی قرار بگیرند که توانایی ادامه زندگی را نداشته باشند، زوج مبلغی رو به زوجه پرداخت کنه تا زوجه برای ادامه زندگی خودش به مشکل تامین آتیه بر نخوره. به عنوان مثال بتونه برای خودش حداقل خونه ای رهن کنه که با این مسایلی در اجتماع برای خانم های مطلقه وجود داره برخورد نکنه.

با در نظر گرفتن این موضوع می پردازیم به این نکته که مهریه در مقابل حق طلاق مسئله درستی است یا نه. بیایید با هم یک زوجی را تصور کنیم که دختر خانمی با گرفتن حق طلاق از گرفتن مهریه می گذره. به نظر شما زندگی این فرد بعد از طلاق به کجا خواهد کشید؟ اگر یه مقدار منطقی بخواهیم به این مسئله بپردازیم، می بینیم که زن در این سوژه ضرر بیشتر نسبت به مرد خواد نمود. چون زنی که زندگیش با طلاق همراه میشه، به راحتی نمیتونه دوباره ازدواج کنه، کار به راحتی نمی تونه پیدا کنه، تو اجتماع با دید درستی به مشکلش نگاه نمیشه، هیچ پولی هم نخواهد داشت برای ساختن یه زندگی معمولی و در انتها هم باید بگم که براش خیلی سخت خواهد بود که برگرده و در خانه پدریش زندگی کنه. در حالی که یک مرد هم به راحتی می تونه دوباره تشکیل زندگی بده، احتمالا یه شغلی از قبل داره که با اون می تونه زندگی کنه و تو اجتماع دید بدی نسبت به اون فرد وجود نداره و…..

مجموعه پیشنهادی:  جدیدترین ایده برگزاری عروسی

با توجه به این مطالب، به نظر شما آیا گرفتن حق طلاق در مقابل نداشتن مهریه کار درستیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در مورد مهریه نباید بیشتر فکر کرد؟؟؟؟؟؟؟
اگر مهریه بالا باشه آیا مرد توان پرداخت مهریه را داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا مهریه چی باید باشه که هیچ کدام از طرفین متضرر نشن؟؟؟؟؟؟؟؟

ما در این قسمت سعی کردیم تا یه مقدار شما رو به فکر وا داریم تا شاید بشه در آینده این مشکل بزرگ از بین بره. طور یکه نه آقایان زیر بار مهریه سنگین کمرشون نشکنه و نه خانمهای محترمی که از همسرانشون جدا می شن با حداقل مشکلات روبرو بشن.

این دعای تک تک ماست که همه عروس دامادها با دلخوشی و رضایت قلبی سفید بخت بشن و تا آخر عمر در کنار همدیگه زندگی کنن. ولی برای اوناییکه تو این مسیر تنها شدن آرزوی موفقیت میکنیم  و امیدواریم که هر چه زودتر به مسیر سبز زندیگیشون برسن.

در انتها خوشحال میشیم تا نظر شما رو در این رابطه بدونیم.

نویسنده: مدیر تحقیق و مشاوره سایت تالارهای پذیرایی ایرانتالاروب حامی زوجهای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید