تالار وب

عروسی تان چه زمانی است؟

عروسی تان چه زمانی است؟

این که چه برنامه ای برای عروسی تان در نظر دارید و کی قرار است جشن بگیرید، چطور قرار است هزینه کنید و چقدر قرار است مراسم تان را ساده یا سنگین بگیرید، مسایلی است که به خودتان و خانواده درجه یک شما مربوط می شود. همیشه جواب پس دادن به دیگران درباره این سوال کاری دشوار و ناراحت کننده است.

به خصوص اگر مدتی طولانی از عقد یا نامزدیتان گذشته باشد پاسخ دادن به دیگران درباره این که کی سر خانه زندگی خودتان می روید و چرا تا به حال این قدر عروسی تان طول کشیده اصلا خوشایند نیست.

چند روش به شما آموزش می دهیم که اگر در مقابل این پرسش ها قرار گرفتید، بدون رو دربایستی و بدون بی احترامی بتوانید پاسخ گو باشید.

۱- سوال را با سوال پاسخ دهید

اگر این سوال توسط شخص مجردی پرسیده می شود که در شرایط مشابه شما قرار دارد، همین سوال را از خودش بپرسید. این عمل شاید تا حدودی آن شخص را متوجه کند که سوالش نا به جاست. مثلا بگویید: درست نمی دونم… راستی تو چطور؟ تاریخ عروسیت کیه؟

۲- رک و پوست کنده سوال کنید

او را در موقعیتی قرار دهید که نظرش را در مورد زمان عروسی تان بیان دارد. بگویید: تو فکر می کنی ما کی عروسی می کنیم؟ اگر مثلا پاسخ داد: سال بعد، می توانید بگویید که: ببینیم حدست درست از آب در می آید یا نه! و سپس بحث دیگری در پیش بگیرید.

۳- حرف را عوض کنید

اگر متاهل است بگویید هنوز زمان مشخص نکرده ایم. راستی شما چند ماه نامزد/ عقد کرده بودید؟ فکر می کنی وقتش مناسب بود؟ دوست نداشتی مدت نامزدی ات بیشتر/ کمتر باشد؟ و… از او بخواهید خاطراتش را تعریف کند و بگویید که برایتان جالب بوده است.

۴- با پاسختان ذهنشان را درگیر کنید به گونه ای که آرزو کنند کاش هرگز سوالی نپرسیده بودند

مثلا ما دلمان می خواهد عروسی کنیم اما ایده ها و نظرات نابی داریم که یک عروسی بی نظیر برگزار کنیم در حالی که پول لازم را برای این کار نداریم. می دانی هزینه متوسط برگزاری عروسی چقدر می شود؟ ما دو سه برابر آن را نیاز داریم تا بتوانیم این کار را بکنیم. تو می توانی راهنمایی مان کنی که چگونه این پول را به دست آوریم؟ یا چطور با هزینه کمتری بتوانیم مراسم را مطابق خواسته مان برگزار کنیم؟ او به احتمال زیاد مسیر صحبت را تغییر خواهد داد.

۵- او را به چالش بکشید

مثلا اگر قصد ندارید جشن عروسی بگیرید، بپرسید: چرا باید این کار را بکنیم؟ خیلی از مردم حتی فکر نکرده اند که چرا باید جشن عروسی گرفت؟ بخواهید تا نظرش را درباره گرفتن یا نگرفتن عروسی بگوید. به این ترتیب زمان فقط به همین موضوع می گذرد و بحث ادامه پیدا نمی کند.

۶- صحبت را عوض کنید

شاید هیچ بی پاسخ گذاشتنی مودبانه تر از طفره رفتن و بحث را به موضوعی دیگر کشاندن نباشد. برای این منظور به سرعت صحبت دیگری را پیش بکشید. خیلی خلاصه و دوستانه پاسخی بدهید و سپس از خود او سوال کنید. مثلا بپرسید فرزندش با شروع مدرسه ها چه می کند؟ و یا آیا تعمیرات خانه شان به پایان رسیده است؟ همچنین بلافاصله درباره موضوعی سوال کنید که هیچ ربطی به سوال او ندارد. مثلا: راستی، درباره پیروزی تیم والیبال شنیدی؟ خیلی غرور آمیزه. این کار به او این پیغام را می رساند که شما اصلا نمی خواهید درباره آن موضوع صحبت کنید.

۷- موضوع را به شوخی بگیرید

اگر واقعا می خواهید از پاسخ گویی طفره بروید و در ضمن کمی هم سر به سر پرسش کننده بگذارید کمی کنایه و طنز به کار ببرید تا او تصور کند که هنوز اصلا به عروسی فکر نمی کنید. مثلا بگویید: هر زمان که همه انسان ها حق و توان ازدواج داشته باشند. یا: هر وقت دیگر کسی از ما سوال نکرد ما ازدواج خواهیم کرد! این پاسخ درست به هدف می زند.

۸- صادق باشید

اگر تصمیم ندارید که به این زودی ازدواج کنید و از این وضعیتی که در آن هستید کاملا راضی می باشید می توانید همین را به راحتی بیان کنید. از این وضعیتی که داریم راضی هستیم و هیچ کدام از ما در این زمان نیاز نداریم که وضعیت را تغییر دهیم… ما برای یک نامزدی طولانی برنامه ریزی کرده ایم…

۹- با نامزدتان از پیش صحبت و هماهنگ کنید تا هر سوالی که از شما شد جواب یکسان بدهید

راحت ترین راه برای گیر افتادن این است که با هم هماهنگ نباشید. با نامزدتان صادق باشید و اگر هنوز قصد برگزاری مراسم عروسی ندارید با او در میان بگذارید و در ضمن احساسات او را نیز در نظر بگیرید. شاید او در نظر داشته باشد که تحصیلات دانشگاهی اش را تمام کند یا بخواهد مقداری پول ذخیره کند. پیش از حضور پیدا کردن در هر مهمانی و یا به خصوص مرسم عروسی دیگران حتما با هم صحبت کنید تا بدانید چه جوابی باید به دیگران بدهید.

۱۰- طفره رفتنان همیشه مودبانه باشد

حتی اگر در یک روز چندین بار با این سوال مواجه شدید سعی کنید حالت دفاعی یا خصمانه به خود نگیرید. حالت دوستانه خود را حفظ کنید در عین این که به پرسش کننده می فهمانید که نمی خواهید این صحبت ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید