تالار وب

مراسم ازدواج در حرم امام هشتم

همسفر تا بهشت ، برگزاری مراسم ازدواج ۳۰ هزار زوج در صحن مطهر امام رضا ع

مراسم ازدواج در حرم امام هشتم

هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و در آخر همین ماه هم به پایان خواهد رسید. این طرح با عنوان همسفر تا بهشت و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اجرا می شود. همسفر تا بهشت ویژه زوج‌های دانشجوی سراسر کشور بوده که به میزبانی پایتخت معنوی ایران در مشهد برگزار می‌شود. البته این طرح برای هم استانی‌هایمان هم به صورت همزمان در شمال کشور برگزار می‌شود.

هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان (همسفر تا بهشت و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و در آخر همین ماه هم به پایان خواهد رسید. این طرح ویژه زوج‌های دانشجوی سراسر کشور بوده که به میزبانی پایتخت معنوی ایران در مشهد برگزار می‌شود. البته این طرح برای هم استانی‌هایمان هم به صورت همزمان در شمال کشور برگزار می‌شود.

مراسم ازدواج در حرم امام هشتم

شاید خیلی از ما در اولین قدم برای ازدواج مدام به با شکوه برگزار شدن مراسم هایمان فکر کنیم. کدام تالار پذیرایی مجلل تر است. کدام تالار سفقهای بلندتری دارد. در کدام باغ تالار میشود مراسم هایمان را به صورت غیر مجزا برگزار نمود و….. شاید در نگاه اول این مسائل مهم بیایند. ولی اگر بیشتر تامل کنیم شاید به نتایج بهتری برسیم. بدون شک سعادت و خوشبختی هدف اصلی هر ازدواجی خواهد بود. برای رسیدن به این هدف دیگر شکوه و تجلل مراسم بکار نمی آید. دعای خیر پدر و مادر ، پول حلال یکی از فاکنورهایی است که ما را در رسیدن به این هدف یاری خواهد نمود. یکی از فاکتورهایی که به نظر من اهمیت زیادی دارد محلی است که در آن معنویت وجود داشته باشد.

خوش به سعادت عروس و داماد هایی که مراسمشان در بارگاه ملکوتی امام هشتم برگزار میشود. سادگی در مراسم عروسی یکی از آموزه های این گونه طرح ها محسوب می شود.

اگر شما جزو عروس یا دامادهایی هستید که در این طرح شرکت می کنید از طرف کارکنان یم تالار وب نایب الزیاره باشید. ما را در آن لحظات معنوی یاد کنید.

در انتها به شرایط و طریقه ثبت نام در طرح مراسم ازدواج در حرم امام هشتم می پردازیم:

مجموعه پیشنهادی:  وسایل سفره عقد خانگی

تاریخ عقد مجاز برای ثبت نام اولیه هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹۵/۰۷/۳۰ میباشد.

-جامانده های نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی که تاریخ عقد آنها ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ الی ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ می باشد در صورتی که یکی از زوجین در حال حاضر دانشجو باشد. می توانند ثبت نام کنند و در صورت اختصاص سهمیه از طرف ستاد ازدواج دانشجویی از این سفر معنوی استفاده خواهند کرد.

– در مواردی که هر دو زوج دانشجو هستند فقط یکی از آنها می توانند به عنوان داوطلب اصلی اقدام به ثبت نام نمایند..

– دانشجویان می بایست پس از ثبت نام، مدارک لازم (اصل شناسنامه ، کارت ملی زوجین، عقد نامه و کارت دانشجویی)را جهت تایید به دفتر نهاد دانشگاه یا دفتر استانی مربوطه ارائه نمایند.

– (با توجه به اینکه در برخی از دانشگاه ها دفتر نهاد وجود ندارد لازم است، دفاتر استانی ترتیبی اتخاذ نمایند که علاوه بر تسهیل امور ثبت نام دانشجویان این مراکز، بر مراحل تایید نیز نظارت بیشتری داشته باشند)

– دفاتر نهاد می بایستی حداکثر یک هفته پس از دریافت مدارک هر داوطلب، نسبت به تعیین تکلیف در خصوص تایید یا رد ثبت نام در سایت ازدواج دانشجویی اقدام نمایند.

– ویرایش اطلاعات ثبت نام شده توسط خود داوطلب تنها تا قبل از تایید رابط ازدواج امکان پذیر می باشد.

– به دانشجویانی که امسال در ازدواج دانشجویی ثبت نام می نمایند سه بسته آموزشی به شرح ذیل ارائه خواهد شد:

بسته شماره ۱ (قبل از اعزام به مشهد و از طریق سایت ازدواج دانشجویی یا مرکز آموزش مجازی نهاد)
بسته شماره ۲ (در زمان حضور در مشهد در غالب کارگاه های آموزشی و به صورت حضوری)
بسته شماره ۳ (بعد از پایان سفر مشهد و از طریق سایت ازدواج دانشجویی یا مرکز آموزش مجازی نهاد)

شایان ذکر است، به داوطلبینی که از بسته های آموزش مجازی استفاده و در آزمون نهایی آن شرکت نمایند. به قید قرعه جوایز ارزنده ای از قبیل کمک هزینه سفرهای زیارتی، سه روز اقامت رایگان در مشهد مقدس و … اهدا خواهد شد.

زوج های دانشجو از ۴ دی ماه (براساس استان و دانشگاه) به سایت مراجعه نمایید و تاریخ کاروان سفر مشهد مقدس را انتخاب نمایید.

مراسم ازدواج در حرم امام هشتم

 

دیدگاهتان را بنویسید