تالار وب

خواستگار سمج

خواستگار سمج

سال قبل با پسری برای ازدواج آشنا شده بودم که بدلیل مخالفت خانواده ام (مسایل شغلی و عدم اعتماد و…) اختلافاتی بین دو‌ خانواده پیش آمد.
یک بار برای سه ماه قطع رابطه کردیم و دوباره با بهانه هایی با هدف جبران برگشت، تازگی ها با عمویم در تماس بوده و از او خواسته وساطت کند تا خانواده ام راضی شوند، اما طی یکسال هیچوقت نتوانستم از بابت رابطه اش با جنس مخالف و بعضی راست گویی ها به او اعتماد کنم و از طرف ایشان متهم شدم که شکاکم.
با وجود همه ی این مسائل خودش بعد از قطع رابطه دوباره برگشته و اصراری در کار نبود. به هرکسی هر مشاوری هر عاقلی رفتارهای وی را گفتم همه به ایشان مشکوک شدند، تا اینکه نشانه هایی از زبان خودش پیدا کردم که دلیل بر صحت حرفای من هست. اما ایشان همچنان به من میگویند تو تهمت میزنی و شکاکی، شیطان درون داری. این در حالی است که با گروه مختلط گردش میرود و …(به هیچ وجه به من توجه ‌نمی کند و برایم وقت نمیگذارد).
? من را سردرگم کرده ، نمی دانم دوستم دارد یا ندارد؟ اما خودم میگویم دوستم ندارد، اگر ندارد پس چرا ازدواج ؟
اخیرا گفتم در صورتی ادامه می دهم که با هم مشاور برویم. ثابت کن من شکاکم، مریضم. گفت نه حوصله اش را دارم، نه وقتش را و تو مشکل داری نه من. من هم قطع رابطه کردم ولی بازهم پیگیرم میشود و با واسطه تراشی ها کلافه ام کرده.

✅چگونه انتخاب کنیم؟
ازدواج با افرادی که مبتلا به اختلال شخصیت مرزی هستند، نتیجه ای جز جدایی نخواهد داشت. حتی اگر این جدایی، طلاق عاطفی باشد.
اولین نکته در ازدواج، انتخاب خویش قبل از انتخاب همسر است. ما باید اول خودمان را انتخاب کنیم. انتخاب خویش یعنی انتخاب هدف، دل خوشی نهایی و انتخاب حساسیت ها. توجه به اینکه، در زندگی چه چیزی به شما  احساس رضایت یا عدم رضایت می دهد؟ با چه کسی ازدواج کنید،  احساس موفقیت یا شکست می کنید؟

همه انسانها، به طور طبیعی در ازدواج دنبال همراه می گردند.
✨یک جوان باید کسی را انتخاب کند که هم مسیرش باشد و دغدغه اش با وی یکی باشد. اگر این طور نباشد زندگی کارزار جنگ می شود.✨
لذا برای داشتن یک انتخاب موفق، خود شناسی و سپس شناخت دقیق طرف مقابل بسیار مهم است.

در یادداشتی که این دوست عزیز برای ما ارسال کرده است، صحبتی از خودش و معیارهایش در میان نبوده است. یعنی ما نمی دانیم شرایط اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی اش چگونه است؟ اما توضیحات تقریبا واضح و روشنی از آقای خواستگار ارایه شده است.
ایشان مدتهاست که با بخش مشاوره در مورد این خواستگار، ارتباط داشته و راهنمایی می گیرد ولی هنوز موفق نشده تصمیم نهایی را بگیرد.
به نظر این خواستگار بسیار سمج است و بعد از قطع رابطه، بعد از چند ماه مجددا سر و کله اش پیدا شده و آرامش زندگی دختر و خانواده را بر هم می زند.
نمایش جدید آقای خواستگار هم واسطه تراشی است. در میان این واسطه تراشی ها ، دختر تحت فشار برخی از اقوام قرار گرفته است و دائماً متهم به ایراد گیری و اشکال تراشی است حال انکه اطرافیان به برخی از نکات اصلا توجه نمی کنند.

مجموعه پیشنهادی:  برگزاری مراسم عروسی در باغ یا تالار عروسی

⭕️چرا خواستگار عاشق پیشه مناسب شما نیست؟
در نوشته ها و شرح قصه به دو مساله مهم پی برده ایم.
البته قضاوت کردن در مورد کسی که هیچگاه ارتباطی با وی نداشته ایم و مورد ارزیابی و مشاوره قرار نگرفته است نباید عجولانه باشد اما به هر حال دو احتمال باید بررسی و در نظر گرفته شود:
? اول اینکه مساله می تواند تفاوت اعتقادی این دو نفر در برخورد با جنس مخالف یا حتی تفاوت در سبک زندگی و اختلافات فرهنگی باشد مثلا این آقا در خانواده ای بسیار باز بزرگ شده که عرف و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی در آن ندارد و یا اینکه دختر در خانواده ای ساختارمندتر و سخت گیر بزرگ شده است و همین تفاوتها باعث شده که رابطه این دو با چالش جدی مواجه شود، به طوری که آقای خواستگار دائماً دختر را به بدبینی، بددلی و حتی شکاک بودن متهم می کند و معتقد است رفتارهایش کاملا طبیعی است.
? همانطور که  قبلا بیان شد، احتمال عدم تناسب فرهنگی و اعتقادی داده می شد چرا که آقای خواستگار با جنس مخالف بسیار راحت و آزادانه برخورد می کرد. مثلا در یکی دو ارتباط خارج از فضای خانواده که شکل اردوی همکاران را داشت، این آقا آن قدر درگیر ارتباط با همکاران جنس مخالف شده که حتی ناراحتی دختر از این طرز رفتار و ترک کردن فضا را متوجه نشده و بعد از دو ساعت که دختر از موقعیت خارج شده او متوجه غیبت وی شده و تازه با او تماس گرفته. این طرز رفتار در ملاقاتهایی که صرفا جهت ایجاد شناخت بوده است بسیار عجیب به نظر می رسد و یک احتمال را در ذهن پررنگ می کند و آن هم احتمال وجود اختلال شخصیت مرزی است.
?اختلال شخصیت مرزی یکی از شایعترین انواع اختلالات شخصیت است و متاسفانه رو به فزونی است.

دیدگاهتان را بنویسید