تالار وب

انتخاب کفش عروسی مناسب

نکته های مهم درباره کفش عروس خانم ها

انتخاب یک کفش مناسب برای روز عروسی کار سختی است و باید دقت بسیار زیادی خرج بدهید. کفشی که برای روز عروسی تان انتخاب میکنید باید کفشی باشد که قبلا هم مانند آن را استفاده کرده اید. کفش باید راحت باشد تا در طول مراسم اذیت نشوید و پاهایتان خسته نشود. در سایت تالار وب در این باره و انتخاب درست برای کفش عروسی مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

 راحتی کفش

مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب کفش لباس عروسی‌تان باید به خاطر داشته باشید، این است که باید در آن راحت باشید. شما قرار است این کفش را تمام طول شب به پا کنید و با آن راه بروید و برقصید. اگر پاشنه آن خیلی بلند باشد یا پاهایتان را بزند، اعصاب‌تان به‌هم می‌ریزد. بنابراین به سراغ کفش‌هایی نروید که پاشنه خیلی بلند و ظریفی داشته باشند یا شیب کف کفش خیلی زیاد باشد. کفش‌هایی با بندهای ظریف و محکم روی انگشتان پا نیز باعث رد انداختن روی انگشتان پای شما می‌شوند.

جنس کفش عروسی مهم است

جنس کفش عروسی شما هم خیلی مهم است. ابریشم و ساتن دو جنس پارچه مناسب برای طراحی رویه کفش لباس عروس هستند. با این حال جنس پارچه‌ لباس عروس شما هم می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب جنس رویه کفش لباس عروسی‌تان باشد. شما حتی می‌توانید تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌تان را به کفاش بدهید تا با آن رویه کفش لباس عروس‌تان را بدوزد و روی کفش‌تان آن را به‌کار ببرد. اگر روی لباس بالا تنه‌تان کار شده، می‌توانید بخشی از این پارچه کار شده را روی کفش‌تان به کار ببرید.

غروب برای خرید کفش بروید

بهترین زمان برای خرید کفش لباس عروسی‌تان، ساعات پایانی روز و غروب است چون در تمام روز بر اثر راه رفتن و ایستادن روی پاها، پاها کمی‌ ورم می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند ولی اگر شما صبح به خرید کفش عروسی‌تان رفته باشید، ممکن است این کفش، عصر (روز) مراسم پای شما را بزند.
۴- به کف محل برگزاری جشن توجه کنید : عروسی شما قرار است در باغ برگزار شود یا در یک سالن که با قالی فرش شده؟ کفش‌های عروسی با پاشنه تیز برای مراسم جشن ازدواج در باغ مناسب نیست چون پاشنه آن درون گل و خاک زمین چمن فرو می‌رود. برای این مکان‌ها از کفش‌های تخت یا با پاشنه پهن استفاده کنید. اگر قرار است مراسم شما در سالن، با کف‌پوش فرش یا پارچه‌های ابریشمی و براق و سفید برگزار شود، شاید لازم باشد کف کفش‌تان را کفی‌های عاج‌دار که با کف اصطکاک ایجاد می‌کنند، بچسبانید.

مجموعه پیشنهادی:  اسرار زندگی مجردی مان را به نامزدمان بگوییم؟

یک جفت کفش کمکی داشته باشید!

بهتر است بیشتر به فکر خودتان باشید و یک جفت کفش راحت‌تر برای ساعات پایانی جشن ازدواج‌تان تهیه کنید. شما می‌توانید این جفت کفش کمکی را از انواع تخت یا با پاشنه ۳ سانتی‌متر انتخاب کنید و وقتی حسابی از کفش‌هایتان کلافه شدید، آنها را تعویض کنید.

پوشیدن آزمایشی یادتان نرود

اگر شما روزی چند ساعت کفش لباس عروسی‌تان را در منزل بپوشید و با آن راه بروید، هم به راه رفتن با آن عادت می‌کنید و هم می‌توانید با آن بایستید. مطمئن باشید راه رفتن و رقصیدن با یک کفش پاشنه‌بلند سفید در یک لباس بزرگ و حجیم و سنگین کار بسیار دشواری است.

کفشی مانند کفش عادی‌ خودتان انتخاب کنید

اگر شما در حالت عادی به کفش پاشنه ۳ سانتی‌متر عادت دارید، سعی‌کنید در جشن ازدواج‌تان هم پاشنه کفش‌تان را در این مایه انتخاب کنید ولی اگر به دنبال پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بلندتر هستید، اول باید ببینید که به پوشیدن این کفش‌ها عادت دارید یا نه.

رنگ‌های روشن مثل کرم و نباتی

کفش لباس عروسی‌تان که رنگ آن کاملا سفید باشد، شاید بعدها دیگر به درد شما نخورد چون کفش سفید با لباس‌های دیگر معمولا جور درنمی‌آید. به جای آن اگر لباس عروسی‌تان بلند است و کفش‌های شما اصلا به چشم نمی‌آید، می‌توانید سراغ خرید کفش‌های کرم و نباتی یا رنگ‌های روشنی در همین طیف بروید که در بعد از جشن ازدواج‌تان هم بتوانید آنها را با لباس‌های دیگر ست کنید.

کفش‌های حصیری

اگر لباس عروس شما عروسکی یا دنباله‌دار است (طوری که کفش شما زیر دامن آن پنهان می‌شود) می‌توانید کفش‌های با پاشنه حصیری یک تکه را برای لباس عروسی‌تان انتخاب کنید. این کفش‌ها کمک می‌کنند که شما با وجود اینکه قد‌بلندتر به نظر می‌رسید، سطح اتکای وسیع‌تری روی زمین داشته باشید و بتوانید راحت‌تر راه بروید و تعادل‌تان را حفظ کنید.

بهترین تالارهای پذیرایی ، تالارهای ویژه در تهران، باغ تالارهای مجلل و شیک  را میتوانید در سایت تالار وب جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید