تالار وب

ترک عادتهای بد غذا خوردن

۹ روش برای پایان دادن به رفتارهای ناسالم نامزد خود

اگر به زودی قرار است ازدواج کنید حتما به خوراک خود و به اندازه خوردن آن توجه می کنید چون می خواهید در مهمترین روز زندگیان بدرخشید. اگر نامزد شما به این تفکرات شما احترام نگذارد و حتی علاقه ای نداشته باشد چه می شود؟ بعد از ازدواج شما باید به اندام خود و صحیح و سالم عذا خوردن خود بسیار دقت کنید. در این مقاله مطالبی درباره روش هایی برای پایان دادن به رفتارهای ناسالم در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

۱٫ یک گفتگوی رک داشته باشید

نامزد شما قرار است شریک زندگی‌تان شود. اگر عادت‌های نامناسب او برنامه‌هایتان را برای تندرست به نظر رسیدن در مراسم عروسی‌تان دچار مشکل می‌کند، با او رک صحبت کنید. البته این عادت‌هایش شاید بخاطر این است که او کاملا از تلاشتان برای کاهش وزن بهتر یا تندرست شدن آگاه نیست، شاید هم بخاطر این است که او هنوز به این موضوع توجه نکرده تا راجع به رفتارهایش از شما بپرسد و حمایت‌تان کند. توجه داشته باشید که همسر آینده‌تان، آینده‌ی شماست و شما می‌خواهید یک نمونه‌ی خوبی را به بقیه‌ی اعضای خانواده‌تان نمایش دهید. این موضوع غیر قابل انکار است.

۲٫ روی توافق‌هایتان کار کنید

احتمالا اطلاع دارید که توافق چه اهمیتی در هر رابطه‌ای دارد، به خصوص ازدواج. اگر شما یک سبک خاص از زندگی همراه با تندرستی را دارید، پس به راحتی ورزش‌ها و غذاهایی را انتخاب کنید که جفت‌تان دوست دارید یا حداقل می‌توانید درباره‌اش به توافق برسید.

چه شما قرارهای ملاقات‌تان را در باشگاه بولینگ، پیاده روی اطراف پارک، یک راند گلف و تنیس به این صورت ترتیب دهید و چه قرار بزارید که به رستورانی بروید که غذاهای سالم سرو می‌کند. این‌ها نمونه‌ای از کارهایی است که می‌توانید باهم در راستای سالم‌تر شدن انجام دهید. به یاد داشته باشید که ازدواج یک نوع سازش و توافق است.

۳٫ برنامه داشته باشید

خیلی از مردم وقتی که می‌بینند نامزدشان حامی آن‌ها نیست، از دستیابی به تندرستی دست می‌کشند. اما اگر شما برنامه‌ای دارید که نسب به آن متعهد هستید، برای رسیدن به تندرستی خیلی موفق‌تر خواهید بود. پس همین الان یک برگه و خودکار بردارید و برنامه‌تان را برای رسیدن به سلامتی بنویسید. به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتوانید به آن دست پیدا کنید. ابتدا از نتایجی که به وسیله‌ی عادت‌های سالم‌تان به دست آورده‌اید بنویسید، به آن امید که نامزتان متوجه آن شود و برای تغییر هم مشتاق‌تر شود.

۴٫ برای موقعیت‌های دشوار آماده شوید

احتمال دارد که نامزدتان در مقابل شما غذای ناسالم بخورد یا هنگامی که دارید یک DVD راجع به ورزش را دنبال می‌کنید به شما انتقاد وارد کند. او شاید این را که یک سری غذای ثابت و مشخص می‌خورید سرزنش کند یا شما را به خانه ماندن و کنار گذاشتن باشگاه  تهدید کند (دیگر تو را نخواهم دید!). هر موقعیتی که باشد، آن را قبل از وقوع پیش بینی کنید و جواب‌های قانع کننده‌ای را در جیبتان داشته باشید تا آنها را در زمان مناسب استفاده کنید. چه با گفتن جملاتی مثل: من دارم به تناسب اندام میرسم برای روز عروسیمان یا با برنامه ریزی برای یک قرار ملاقات سرگرم کننده به مشاجره خاتمه دهید. اجازه ندهید که در موقعیت‌های چالش برانگیز غافل گیر شوید.

مجموعه پیشنهادی:  ۹ دلیل مشکلات جنسی آقایان

۵٫ آب زیرکاه باشید

اگر نمی‌توانید نامزتان را راجع به انتخاب‌هایش در راستای تندرستی متقاعد کنید، چرا چند تا از این انتخاب‌های سالم را پنهانی به کار نمیبرید؟ (قطعا بهتر از پختن دو غذای جداگانه است). خیلی از راه‌های آشپزی زیرکانه به شما کمک می‌کند تا غذاها، اسنک‌ها و دسرهایتان را سالم‌تر و مغذی‌تر تهیه نمایید به گونه‌ای که نامزدتان اصلا متوجه آن نشود.

۶٫ سعی نکنید خودتان را با نامزدتان برابر کنید

گرچه خیلی دلنشین است که کارهایتان را باهم انجام دهید، اما هنگامی که زمان خوردن و نوشیدن می‌شود همیشه خوب نیست که همگام پیش برویم. همیشه به میزان گرسنگی‌تان توجه کنید و از آنچه که در بشقاب نامزدتان وجود دارد تقلید نکنید. حتی بهتر است برای خوردن از ظرف‌های کوچک و برای اندازه‌گیری از فنجان‌ها و قاشق‌های مخصوص اندازه‌گیری استفاده کنید تا میزان را همیشه در نظر داشته باشید. اگر واقعا از آنچه که در بشقاب نامزدتان وجود دارد می‌خواهید یک لقمه‌ی کوچک بردارید و سعی کنید از هرقسمت از آن نهایت لذت را ببرید.

۷٫ شام را باهم نوش جان کنید

آیا از صرف شام با هم سر یک میز اطلاعات کافی دارید؟ خب این به گذشتگان ما برمی‌گردد. پس چرا از سنت‌های خانوادگی‌مان قبل از شروع یه خانواده‌ی جدید استفاده نکنیم؟ با هم توافق کنید تا سرمیز شام صرف کنید چرا که این روش به شما اجازه میده تا از میان وعده‌هایی که در مقابل تلویزیون می‌خورید جلوگیری کند و به شما کمک کند تا بهتر ارتباط برقرار کنید. این کار یک بازی برد-برد است!

۸٫ به دنبال حمایت باشید

باوجود اینکه ممکن است نامزد شما بهترین دوست شما باشد اما شما نمی‌توانید بابت همه چیز روی یک نفر حساب باز کنید. پس اگر نمی‌توانید حمایت لازمه را از او برای تندرست شدن بگیرید، بهتر است که به سراغ دوستان، خانواده، همکاران و یا حتی حمایت‌های آنلاین بروید. همیشه به یاد داشته باشید که در سفرتان به سوی سلامتی تنها نیستید.

۹٫ صبور باشید

با وجود اینکه ممکن است نامزدتان در ابتدا اصلا حامی شما و برنامه‌هایتان نباشد، اما احتمالا او با دیدن تغییرات شما، به شما روی میاورد حتی اگر هفته‌ها و ماه‌ها زمان ببرد. به یاد داشته باشید که ما هرکدام در مراحل مختلفی از سفر به سوی سلامتی قرار داریم پس شما نمی‌توانید کسی را مجبور کنید تا همان فعالیت‌هایی که شما به دنبال کرده‌اید را دنبال کند. پس به دعوت و تشویق نامزدتان برای ملحق شدن به برنامه‌ی سلامتی‌تان ادامه بدهید و امیدوار باشید که او دیر یا زود به شما ملحق خواهد شد.

بهترین تالارهای پذیرایی ، تالارهای ویژه در تهران، باغ تالارهای مجلل و شیک  را میتوانید در سایت تالاروب جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید