تالار وب

روشهای ساده برای افزایش وزن

تکنیک های موثر برای افزایش وزن

در این زمان که همه به دنبال کاهش وزن هستند و از چاقی خود رنج میبرند افرادی هستند که همیشه در حال خوردن هستند و غذای زیادی میل میکنند اما با این حال لاغر هستند و اندامی نحیف دارند. اگر شما نیز فردی لاغر هستید و یا از لاغری مفط خود رنج میبرید یادتان باشد که لاغری مفرط میتوانند مانند چاقی مفرط مشکل ساز باشد و شما نتوانید که هر لباسی که دوست دارید را بپوشید دچار مشکلاتی از این قبیل بشوید.

داشتن اندامی متناسب برای هر کسی مهم است. برای افزایش وزن و اینکه بتوانید اندام خود را در حد متعادل نگه دارید ، مطالب زیر به شما کمک می کند تا بتوانید از لاغری مفرط جلوگیری کنید.

بیش از گذشته غذا بخورید

از آنچه که به نظر می‌رسد ساده‌تر است. هر مقداری که تا الان می‌خورید، باید دو برابرش کنید. اگر تا حالا سه وعده در روز غذا می‌خوردید، از حالا به بعد باید شش وعده بخورید. در واقع هر ۲ یا ۳ ساعت یکبار باید چیزی بخورید و هر وعده‌تان هم باید به اندازه‌ی یک پرس عادی باشد. شاید این کار در چند هفته‌ی اول کمی برایتان دشوار باشد، چرا که حتی اگر سیر باشید، باید خودتان را مجبور کنید تا چیزی بخورید. مصرف ۵۰۰ کالری اضافه در روز برابر است با نیم کیلوگرم افزایش وزن در هفته.

برای داشتن ماهیچه پروتئین بخورید

مرغ، ماهی، گوشت، تخم مرغ، شیر، بادام و بادام زمینی. همیشه کلی از این چیزها بخورید!

کربوهیدرات‌ها عضله نخواهند شد

ماکارونی، برنج قهوه‌ای، نان سفید، جو و مواد غذایی دیگر این چنینی، به شما کمک خواهند کرد تا وزنتان را زیاد کنید، اما مقدار خیلی زیادی از وزن بدست آمده، چربی خواهد بود. هر وعده‌ی غذایی شما باید حاوی سبزیجات و میوه هم باشد. اگر فقط و فقط پروتئین بخورید، بدنتان بجای اینکه برای ساخت عضله از آن استفاده کند، برای کسب انرژی به سراغش خواهد رفت. من پس از سالها تجربه این را یاد گرفتم. چهار سال ورزش پیاپی و خوردن روزی سه نوشیدنی بزرگ پروتئین با بدن من هیچکاری نکرد!

مجموعه پیشنهادی:  چگونه همسرم را عاشق کنم

در حقیقت تا زمانی که تغذیه‌ی متعادلی از چربی‌های خوب (مثل روغن زیتون و بادام)، کربوهیدرات‌های خوب (مثل میوه و سبزیجات) و پروتئین‌ها نداشته باشید، وزنتان زیاد نخواهد شد

به باشگاه بدنسازی بروید

بر روی تمریناتی پیچیده و ترکیبی تمرکز کنید، تمریناتی که از حداکثر عضلات شما کار می‌کشند: پرس سینه، اسکات، ددلیفت، بارفیکس و دیپ. این تمرینات را انجام دهید و وزنه هایتان را با توجه به حداکثر توانتان انتخاب کنید. نگران عضلات بازو و سرشانه و شکمتان هم نباشید، تمام تمریناتی که نام بردم از عضلات زیادی استفاده می‌کنند، و اگر کلی پروتئین و کالری هم به بدنتان برسانید، عضلاتتان رشد خواهند کرد.

بیشتر تمرین کنید!

دامنه‌ی تکرار ست های تمرینی‌تان را بین ۶ تا ۱۲ تکرار نگاه دارید و حواستان باشد تا بین هر ست فقط یک دقیقه یا کمتر استراحت کنید. مثال: پرس سینه با دمبل – ۱۲ تکرار با وزنه‌ی ۲۰ کیلویی، یک دقیقه استراحت، ۱۰ تکرار با وزنه‌ی ۲۲ کیلویی، یک دقیقه استراحت، ۸ تکرار با وزنه‌ی ۲۵ کیلویی.

خواب کافی داشته باشید

برای اینکه حداکثر افزایش وزن را داشته باشید، باید حداقل هر شب بین ۸ تا ۹ ساعت بخوابید! درست است که بدنتان فعالیتی ندارد، اما در اصل هنگامی که خوابید عضله‌های شما ترمیم و ساخته می‌شوند. اگر فقط ۶ ساعت یا کمتر بخوابید، از فواید کامل تمرینات و برنامه‌غذایی تان بهره‌ی کامل نخواهید برد. می‌دانم که کمی سخت گیرانه است، اما باید برای چند ماهی تفریح‌های نیمه شبتان را به عقب بیندازید و بخوابید.

برای دیدن بهترین تالار پذیرایی ، تالارهای ویژه در تهران، باغ عروسی مجلل میتوانید در سایت تالار وب جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید