تالار وب

رویکرد زوجهای خوشبخت

رویکرد زوجهای خوشبخت

حتما شما هم زوج هایی را دیده اید که سالهای سال در کنار هم زندگی میکنند و هنو هم مثل روزهای اول عاشق باهم بودن هستند و برایتان این سوال پیش آمده که رمز موفقعیت آنها در چیست؟ آیا با طلسم و جادو اینکار را میکنند؟ باید بگوییم که خیر زوج های خوشبخت فقط چگونگی اداره یک زندگی درست و خوب را دارند. اکنون ما به شما روش های رویکرد زوجهای خوشبخت را در اختیارتان قرار داده ایم. جان گاتمن در پژوهش‌هایش دریافته است که اگر هر زوج در هفته فقط ۵ ساعت را صرف زندگی مشترکشان کنند روابط شان بهتر خواهد شد.

زوج‌های خوشبخت

  • خداحافظی: هر روز قبل از خداحافظی، درباره کارهایی که قرار است در آن روز بکنند سوالاتی از همدیگر می‌کنند (۲ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، جمعاً ۱۰ دقیقه).
  • تجدید دیدارها: در پایان هر روز کاری یک گفتگوی آرام و بی استرس با هم دارند.
    در این فرصت آن‌ها می‌توانند روابط خود را عمیق‌تر سازند و از خستگی و دلمشغولی‌های هم آگاه شوند (۲۰ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، و جمعاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در هفته).
  • محبت: محبت خود را از طریق رفتارهایی همچون لمس کردن هم، روابط عاشقانه و بخشش در مواقع مناسب ابراز می‌کنند (۵ دقیقه در روز، ۷ روز در هفته و جمعاً ۳۵ دقیقه در هفته).
  • قرار هفتگی: یک قرار هفتگی دو نفره در فضایی خلوت و آرامش بخش برای تازه کردن عشق خود دارند (۲ ساعت در هفته).
  • تحسین هم و قدردانی:
  • این زوج‌ها هر روز حداقل ۵ بار قدردانی و محبت صادقانه‌ای بین خود رد و بدل می‌کنند (۵ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، و جمعاً ۳۵ دقیقه در هفته).
مجموعه پیشنهادی:  قهر و آشتی همسرانه

تمامی این کارها و روش های زوج های خوشبخت زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت ولی تاثیر بسیار زیادی در زندگی مشترکتان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید