تالار وب

بحث کردن در رابطه ها

بحث کردن در رابطه ها

بحث کردن در رابطه ها همیشه به معنی ناموفق بودن آن رابطه نیست و این از نظر علمی ثابت شده است. اخیرا مطالعه ای در هندوستان انجام شده که بر اساس آن تاثیر بحث ها بر رابطه را بررسی کرده اند. در نتیجه ۴۴ درصد افراد ابراز داشتند بحث هایی که در زندگی دارند دلیل بر موفقیت رابطه شان است.  آن ها می گویند یک بار در هفته بحث کردن به محکم شدن روابطشان کمک زیادی می کند. در تحقیق دیگری که به مدت ۱۴ سال به طول انجامیده است دریافتند زوج هایی که اغلب بحث های صلح آمیزی دارند کمتر کارشان به طلاق کشیده می شود.  در این تحقیق ۷۹ زوج در ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس این تحقیق به این نتیجه رسیدند که محکم ترین پیوند بین قوی ترین زوج ها این است که آن ها بحث می کنند و صادقانه درباره موضوع بحث به گفتگو می نشینند. اکنون توضیحات مفیدی در رابطه با فواید بحث کردن در رابطه در اختیار شما قرار داده ایم.

 

بحث کردن برای یک رابطه سالم

جنگ کردن و بحث کردن دو مقوله کاملا متفاوت هستند.

بحث کردن برای این است که احساسات را به زبان بیاورید. در واقع یکی از سریع ترین عوامل مخرب در رابطه ها این است که احساسات خود را مخفی و کور کنید.
بنابراین شما تبدیل به بمب در حال انفجار می شوید. با مخفی کردن احساسات فقط پشیمانی به بار می آید. بحث کردن در واقع بخشی از رابطه است که مانع کسل کنندگی آن می شود. در یکی از تحقیقات یکی از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته شده است می گوید: ما بیشتر اوقات بحث می کنیم و خیلی چیزها هستند که در رابطه با آن ها با یکدیگر توافق نداریم. اگر توافق داشتیم زندگی بسیار کسل کننده می شد. در رابطه با بچه ها هم باید بگویم که اگر هیچوقت شاهد بحث کردن پدر و مادرشان نباشند دیدگاه کاملا غلطی نسبت به ازدواج پیدا می کنند.آن ها باید شاهد بحث هایتان باشند. فریاد کشیدن ها و ناسزاگویی ها در کودکان تاثیرات بسیار بد و منفی می گذارد. بحث هایی که برای دیدگاه کودکان نسبت به ازدواج خوب است این است که کاملا محترمانه باشد و حتی شاهد چهره خوشحال شما بعد از حل مساله نیز باشد.

مجموعه پیشنهادی:  ویژگی مدیر تالار پذیرایی

بحث کردن زوج ها و فواید آن بر روی فرزندان

نمی توانید فقط بنشینید و از کودکتان انتظار داشته باشید که مثبت رشد کند.

باید به او یاد بدهید که می تواند در زندگی مخالف باشد و این هیچ اشکالی نخواهد داشت.

خیلی راحت می توانید به او بفهمانید که می توان در کنار بحث و درگیری همدیگر را دوست داشت.

البته بحث کردن برای همه خوب است نه فقط برای زوج ها.

 

دوام یک زندگی با بحث کردن در رابطه ها

  • هیچ پشیمانی بین دو نفر باقی نمی ماند.
  • اگر همیشه حرف را در دلتان نگه دارید بدون شک بعدا پشیمان می شوید. بهترین راه برای حل احساسات منفی این است که آن ها را به زبان بیاورید و بیان کنید و اجازه بدهید شنیده شوند.
  • از بحث کردن خودداری نکنید. البته باید بگوییم بعد از خواندن این مطلب به جنگ با همسرتان نروید. همه آدم ها در زندگی بحث می کنند آنچه مهم است روش بحث کردن تان است.
  • بحث ها باید آرام و مصالحه آمیز باشد. باید با درک کامل به حرف های همسرتان گوش بدهید نه این که دنبال فرصت برای صحبت کردن باشید. این بار که با همسرتان بحث کردید یادتان بیاورید که قرار است با این بحث روابط تان را بهتر و محکم تر کنید پس آن را درست انجام دهید

 

رقابت زوج ها و موفقیت آنها

سریع ترین راه برای رشد یک انسان پیروز شدن او در چالش است از طرفی لازمه یک رابطه خوب این است که هر دو طرف باعث پیشرفت یکدیگر شوند. در بحث با همسرتان برد و باخت مهم نیست مهم این است که چیزهای زیادی درباره همدیگر و مهم تر از همه درباره خودتان می فهمید. یاد می گیرید باخت بهتری داشته باشید، یاد می گیرید برد شجاعانه ای داشته باشید و یاد می گیرید سازش داشته باشید. تمام این ها نشانه های مهم زندگی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید