تالار وب

نکته های اجاره ماشین عروس

نکاتی که هنگام اجاره ماشین عروس باید مد نظر قرار دهید

سلام به عروس و دامادهای عزیز.

یکی از بخش های روز عروسی، ماشین عروسی هست که اختصاص میدهید. هر فردی یه سلیقه ای دارد. یکی ماشین کلاسیک قدیمی اختصاص میدهد. فرد دیگری ماشین بروز و آخرین مدل. یا حتی مواردی هست که بجای خودرو از سنت های قدیمی استفاده می کنند و اسب برای مراسم خود در نظر میگیرند که این مورد در روستاها و مناطق کوچک معمولا انجام میشود.

در زیر به نکنه هایی در این مورد اشاره کرده ایم که امیدوارم به درد شما بخورد پروسه اجاره خودرو با پیچیدگی ها و هزینه های عجیب و غریبی همراه است که قصد داریم در این مطلب بیشتر به این مسائل بپردازیم.

شاید در مورد عروسی اینکه می توانید برای یک شب، سوار خودروهای لوکس شوید و از شب خاص خود بیشتر لذت ببرید در نگاه نخست وسوسه کننده و جالب به نظر برسد اما واقعیت این است که در عمل این رویا ممکن است به یک تراژدی بزرگ منجر شود.

خودروهای مورد استفاده برای مراسم عروسی از نمونه های کلاسیک گرفته تا خودروهای شاسی بلند لوکس و خودروهای کروک اسپرت را شامل می شود

مراحل کرایه خودرو به این صورت است که شما پس از انتخاب خودروی مورد نظر، با ارائه یک چک ضمانت برابر با مبلغ خودرو، می توانید رنگ و مدل تزئین آن (در صورت تمایل) را انتخاب کنید.

این خودروها در قیمتهای بسیار متفاوتی و معمولا به صار وبورت ساعتی کرایه داده می شوند، برای مثال ۱۲ تا ۲۴ ساعتی و ۴۸ ساعتی و … که هرکدام مبالغ گوناگونی دارند.

 

اجاره خودرو
اجاره خودرو

فاکتور دیگری که در هزینه اجاره ماشین عروس خودرو تاثیرگذار است، منطقه کرایه آن است که در برخی مناطق تهران باعث ایجاد تفاوت فاحش در در مبلغ کرایه می شود. جدا از هزینه هایی که گفته شد، طبق قراردادی که با شرکت می بندید، استفاده برای مسافت بیش از ۲۵۰ کیلومتر و سرعت بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مجاز نیست و همچنین حق خروج از شهر را ندارید و مسلما باید متعهد شوید که تمام خسارات و هزینه های خودرو در صورت بروز تصادف یا خرابی، متوجه شما خواهد بود.

درست اینجاست که بود و نبود راننده بسیار تاثیر گذار می شود، در واقع اگر خودرو تحویل شما باشد، بروز هر عیب فنی (حتی در صورتی که شما مقصر نباشید) می تواند به چالشی بزرگ میان شما و شرکت اجاره دهنده منجر شود. به خصوص آنکه شما نیز طبیعتا از شرایط فنی و مشکلات قبلی خودرو بی خبرید و هیچ بعید نیست، مشکلی که از قبل گریبانگیر خودرو بوده است از جیب شما رفع شود که در اغلب موارد هم به ضرر شما تمام خواهد شد.

مجموعه پیشنهادی:  شرایط ساخت تالار عروسی

با توجه به رفاه مالی قشر مرفه جامعه و دسترسی این طیف به بهترین خودروهای موجود در کشور، اغلب مشتریان شرکتهای کرایه خودرو از طبقه متوسط جامعه هستند و معمولا به گرانترین انتخاب ها تمایل بیشتری دارند.

اما شرایط برای اجاره خودروها برای استفاده هایی غیر از عروسی از این هم می تواند پیچیده تر باشد. در این حالت معمولا خودروها بدون راننده و برای سفرهای برون شهری اجاره داده می شوند و از همین رو نیز سخت گیری شرکت های مربوطه چند برابر می شود.

برای مثال می توان به گرفتن سفته، گرو نگه داشتن سند، گرفتن تعهد برای سالم بازگرداندن خودرو، اخذ هزینه های مضاعف در صورت تحویل خودرو به شهری غیر از شهر مبدا و مسائلی از این دست اشاره کرد.

در واقع اگر خودرو مورد نیاز خود را در شهری مانند تهران تحویل بگیرید و در شهری مانند اصفهان تحویل یکی از شعب شرکت اجاره دهنده خودرو بدهید با اخذ هزینه های بیشتر در راستای جبران هزینه های جا به جایی تا تهران مواجه خواهید شد.

این تمام ماجرا نیست، متاسفانه در بسیاری موارد خودروهای اجاره از شرایط فنی و حتی ایمنی مناسبی برخوردار نیستند، برای مثال ممکن است نمونه های ارزان قیمت تصادفی یا چپ شده پس از بازسازی جزئی سر از مراکز اجاره خودرو در آورند و به عنوان خودرو سالم تحویل مشتری شوند.

این وضعیت خطرناک ممکن است به بروز نقص فنی، تصادف یا حتی مرگ مشتریان منجر شود، اما از آنجا که مشتری خودرو را به عنوان نمونه سالم و بی عیب و نقص تحویل گرفته، در نهایت مسئولیت حقوقی چندانی متوجه موسسه اجاره دهنده نخواهد بود و در موارد بسیاری می تواند به ضرر و زیان ناشی از جبران خسارت های سنگین توسط مشتری منجر شود.

توصیه های ما:

سعی کنید ماشین عروس را با راننده کرایه کنید.

قبل از کرایه ماشین عروس، حتما بازدیدی از خودرو داشته باشید. بدنه خودرو را کاملا بررسی کنید و جاهای ایراددار را در قرارداد ذکر کنید.

عدد کیلومتر شمار را در قرارداد حتما ثبت کنید تا فردا موسسه اجاره خودرو مدعی نشود که بیشتر از مورد ذکر شده طی کرده اید.

شماره پلاک خودرو را حتما در قرارداد درج کنید.

مدارکی که به عنوان ضمانت به موسسه پرداخت میکنید را در قرارداد بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید