تالار وب

رابطه قلب با ازدواج سالم

رابطه عشق و قلب با ازدواج سالم چست ؟

آیا ازدواج سالم و عشق رابطه مستقیم دارند ؟

یکی از پیچیده ترین مراحل زندگی ازدواج می باشد. در تالار وب در مورد رابطه قلب با ازدواج سالم  برای شما صحبت می کنیم.

بطور معمول در ازدواج هایی که صورت میگیرد، همسران نقش های متفاوتی به خود می گیرند مانند دوست خوب، شریک مالی، مراقب، سیستم هوشمند تامین منابع عاطفی و ….

با توجه به میزان زمانی که زوج‌ها با یکدیگر سپری می‌کنند، قابل درک است که کیفیت ازدواج شما با سلامت جسمی شما مرتبط است.

اخیرا مطالعه‌ای در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه، ۶۲۰ پدر متاهل را در انگلستان بررسی کرده‌است و دریافت که افرادی که گزارش دادند که ازدواج آن‌ها با گذر زمان رونق یافت، در برخی از ریسک فاکتورهای بیماری قلبی عروقی، از جمله کلسترول و شاخص توده بدنی (BMI) در مقایسه با کسانی که گزارش دادند که در ازدواج های مطلقا شاد و یا ناراضی هستند، بهبودی را تجربه کردند. کسانی که روابط خود را با گذشت زمان از دست دادند، در بعضی از عوامل خطر (ریسک فاکتورهای) مشابه، از جمله فشار خون، شرایط بدتری دارند.

رابطه قلب با ازدواج سالم
رابطه قلب با ازدواج سالم

 

در حالی که این، اولین مطالعه‌ای است که به بررسی تأثیرات سلامت زناشویی بر مقیاس‌های قلب و عروق در طی مدت زمان طولانی می‌پردازد. این اولین مطالعه‌ای نیست که رابطه‌ی بین ازدواج و سلامت قلب (یا به طور کلی سلامت) را بررسی کند. در سال ۲۰۱۱، مجله Demography مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن، زنان و مردان ۲۵ ساله و بالاتر از اواسط دهه ۱۹۸۰ تا پایان دهه ۱۹۹۰ دنبال شدند. محققان دریافتند که کسانی که ازدواج کرده‌اند، به ویژه مردان، در مقایسه با افرادی که ازدواج نکرده‌اند، تمایل بیشتری برای زندگی طولانی‌تر داشتند. در سال ۲۰۱۴، مطالعه‌ی منتشر شده درPsychological Bulletin، ۱۲۶ مقاله پژوهشی منتشر شده در ۵۰ سال گذشته را که رابطه بین کیفیت ازدواج و سلامت جسمانی را در بیش از ۷۲۰۰۰ نفر بررسی کرد. محققان دریافتند که ازدواج‌های شادتر با نتایج سلامت بهتر همراه است، از جمله بستری شدن کمتر، بیماری های شدید کمتر و درد فیزیکی کمتر.

مجموعه پیشنهادی:  مردی که قصد ازدواج دارد

 

رابطه قلب با ازدواج سالم رابطه قلب با ازدواج سالم
رابطه قلب با ازدواج سالم

 

در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که زوج‌ها در ازدواج‌های شاد، می‌توانند برای شروع و حفظ یک عادت سالم جدید، بیشتر به همدیگر کمک کنند. از سوی دیگر، افرادی که “طرد اجتماعی” را تجربه کرده‌اند و این‌گونه توصیف می‌شود که احساس ناخوشایندی یا بیگانگی و دلسردی از افرادی که ارتباط نزدیکی با آن‌ها دارند، همچنین سطوح بالایی از سیتوکین‌های التهابی را نیز نشان می‌دهند که پروتئین‌هایی هستند که به عنوان بخشی از پاسخ سیستم ایمنی، التهاب را در بدن راه‌اندازی می‌کنند. سطح بالای التهاب برای مدت زمان طولانی می تواند منجر به آرتریت (التهاب مفاصل)، دیابت و بیماری قلبی عروقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید