تالار وب

حداقل هزینه برای هر مهمان در یک عروسی

 حداقل هزینه برای هر مهمان در یک عروسی

هزینه تالارهای عروسی در تهران همچون نوع خدمات و کیفیتشان بسیار متفاوت است؛ به طوری که میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی که شامل هزینه تالار پذیرایی، میوه، شیرینی و شام می‌شود بین ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان است. البته این هزینه در تالارهای مجلل‌تر به ۷۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزارتومان هم می‌رسد.

به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی شامل هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلم برداری، خواننده و موسیقی، گل آرایی و البته ورودی سالن می‌شود. در کنار این موارد نیز هزینه‌های جانبی همچون مالیات، پارکینگ و… به سایر هزینه‌ها اضافه می‌شود. اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.

شام عروسی که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد بسته به نوع منو غذایی متفاوت است. به طور متوسط منو یک مدل غذا برای هر نفر با مخلفات ۱۸ هزار تومان، منو ۲ مدل غذا همراه با مخلفات ۲۲ هزار تومان، منو ۳ مدل غذا با مخلفات ۲۴ هزار تومان و منو ۴ مدل غذا با مخلفات ۳۰ هزار تومان است.

بخش دیگری از هزینه‌ها که مربوط به میوه و شیرینی است نیز قیمتش بسته به انواع، کیفیت و شیوه سرو متفاوت است؛ به طور متوسط هزینه میوه و شیرینی برای هر می‌ه‌مان در یک مراسم عروسی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

در کنار این موارد که از بخش‌های اصلی محسوب می‌شوند، یک مراسم عروسی می‌تواند شامل بخش‌های جانبی دیگری از جمله گل آرایی، نور‌پردازی ویژه، موسیقی و.. شود که با اضافه شدن این خدمات میزان هزینه افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هزینه گل آرایی در یک مراسم عروسی بسته به طبیعی یا مصنوعی بودن، حجم و شکل طراحی بین ۲۵۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

مجموعه پیشنهادی:  زیبایی از کجا شروع می‌شود؟

به طور میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی در تهران که شامل هزینه تالار پذیرایی، شام و میوه و شیرینی می‌شود بین ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان است؛ به طوری که متوسط هزینه یک مراسم عقد و عروسی برای ۲۰۰ نفر بین ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان است. البته این رقم در تالارهای مجلل‌تر و شناخته شده‌تر برای هر نفر به ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

ورودی سالن‌های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است. ورودی سالن‌های عروسی در تهران در وسط هفته از حدود ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و در آخر هفته به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته در سالن‌های مجلل‌تر قیمت ورودی تا حدود ۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد. همچنین برخی سالن‌ها ترجیح می‌دهند هزینه ورودیشان را در بخش‌های دیگر خدماتشان در نظر بگیرند و بهای ورودی را به مشتریان تخفیف دهند.

به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالار های عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است. با این حال به نظر می‌رسد در تعیین قیمت ورودی یک سالن سلایق افراد نقش پررنگی دارد و نمی‌توان معیار مشخص و تعریف شده‌ای را برای قیمت گذاری آن تعریف کرد. همچنین قیمت اتاق عقد در تالارهای متوسط شهر تهران بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و در تالارهای گران‌تر بین ۷۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ازجمله مواردی که در کمتر یا بیشتر بودن قیمت اتاق عقد تاثیر گذار است، می‌توان به نوع تزئینات، شکل و نوع گل آرایی و البته فضای سالن اشاره کرد.

تیم تالاروب

دیدگاهتان را بنویسید