تالار وب

سن مناسب برای ازدواج

سن مناسب برای ازدواج

ممکن است در مورد سن مناسب ازدواج بسیار بحث شده باشد، اما حقیقت ای است که بعضی در سنین هفتاد یا هشتاد سالگی متوجه می شوند دیر یا زود ازدواج کردنشان چه تاثیری بر زندگی آنان داشته است. در بیشتر موارد معمولا وقتی یکی از دوستان ازدواج می کند، مابقی دومینو وار شروع به ازدواج کرده و درکل تحت تاثیر دیگران قرار دارند. در مطلب زیر به دنبال آن هستیم تا در این مورد راهنمای‌ای هر چند اندک دراختیارتان قرار دهیم.

میانگین سن ازدواج قابل اعتنا نیست.در ایالات متحده میانگین سن ازدواج برای زنان ۲۷ و برای مردان ۲۹ سال است.تام گریفیت روزنامه نگار با بررسی تئوری های ریاضی بیان کرده بود سن مناسب برای ازدواج ۲۶ سالگی است.اما گروهی دیگر از کارشناسان این سن را برای مردان ۳۲ و برای زنان ۲۸ می دانند. به همین دلیل نباید خودمان را تنها به اعداد محدود کنیم.

تفاوت در ازدواج افراد تحصیل کرده و سایرین در سن ازدواج

بررسی ها نشان می دهد زنان تحصیل کرده که بعد از سی سالگی ازدواج کرده اند نسبت به زنانی که قبل از این در دهه ۲۰ زندگی شان ازدواج میکنند، درآمد بیشتری خواهند داشت. این تفاوت درآمد تا ۵۶ درصد هم ذکر شده است. این فقط به دانشجویان محدود نمی شود. بلکه بررسی های مشابه بررو فارغ التحصیلان دبیرستانی نشان می دهد بیست درصد تفاوت درآمد بین افراد ازدواج کرده در سنین بالای سی با سایرین وجود دارد.

پذیرش مسئولیت

نکته مهم این است که ملاک افراد برای ازدواج بر روی سن آنها تاثیر گزار است.برخی به جنبه نگه داری و بزرگ کردن کودکانشان توجه دارند و برخی دیگر به دغدغه های مالی اهمیت بیشتری می دهند. توجه داشته باشید ورود به یک زندگی جدید علاوه بر مزایا قطعا آمادگی های لازم خود را نیاز دارد. قبل از درگیر شدن در زندگی مشترک حتما مطمئن شوید در سنی هستید که توانایی مقابله با مسائل و مشکلات را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید