تالار وب

هزاران عروس و داماد در صف وام ازدواج

هزاران عروس و داماد در صف وام ازدواج

عروس و دامادها تا کی باید منتظر وام ازدواج باشند؟

درحالی‌که قانون بودجه امسال بانک مرکزی را موظف کرده تا تعداد جوانان در صف ازدواج را در پایان هر‌ماه به ۵۰ هزار نفر برساند، یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد با وجود تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته هنوز ۶۲۴ هزار و ۲۰۹ عروس و داماد در صف انتظار برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج قرار دارند.

به گزارش همشهری، تبصره ۲۹قانون بودجه سال‌جاری که ۲‌ماه دیگر اعتبار دارد، بانک مرکزی را موظف می‌سازد تا تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند و با بانک‌ها و مؤسسات اعتباری متخلف برخورد کند.

هزاران عروس و داماد در صف وام ازدواج

محمد رضا قربانی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به پرداخت ۷۳۲هزار و ۲۸۳فقره وام ازدواج از ابتدای سال تا ۲۵دی ماه، گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها ۶۲۴هزار و ۲۰۹نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند. به گزارش فارس، وی افزود: آمارها از رشد تعداد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج حکایت دارد، با این حال اعطای این تسهیلات با مشکلات بسیاری همراه بوده است.
به گفته قربانی، ۳۰۷هزار و ۲۸۳نفر در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج قرار دارند که پرداخت تسهیلات یادشده منوط به تکمیل پرونده از سوی متقاضی در بانک عامل است.

هزاران عروس و داماد در صف وام ازدواج

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده بانک مرکزی درخصوص تعیین سهمیه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مقرر شد از مرداد‌ماه سال‌جاری پرداخت ماهانه ۱۵۰هزار فقره تسهیلات یادشده از سوی بانک‌های عامل انجام شود.

مجموعه پیشنهادی:  ۳۰ نکته مهم در خصوص تالار عروسی

وی تصریح کرد: بانک مرکزی ضمن تأکید بر اجرای مفاد قانون از سوی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری براساس ضوابط و مقررات مربوطه، خواستار توجه خاص بانک‌ها به این موضوع و اهتمام و همکاری هرچه بیشتر آنها برای حل مشکلات متقاضیان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در حداقل زمان ممکن شد.

قربانی با اشاره به افزایش تقاضای دریافت وام ازدواج پس از افزایش سقف وام به ۱۰میلیون تومان، افزود: مزدوجینی که قبلاً به لحاظ پایین بودن سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در این سامانه ثبت نام نمی‌کردند نیز از این به بعد متقاضی تسهیلات ازدواج بوده و نهایتاً منجر به افزایش تعداد افراد در صف دریافت تسهیلات ازدواج و برخی نارضایتی‌ها از عدم‌دریافت تسهیلات شده است.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره استفاده از منابع حساب‌های جاری بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج تصریح کرد:

حساب‌های قرض‌الحسنه جاری با هدف تسهیل در پرداخت وجوه ایجاد می‌شود و صاحبان آن نیز این حساب‌ها را با قصد و نیت تسهیل در پرداخت وجوه افتتاح می‌کنند و با توجه به سیالیت آن و احتمال مراجعه صاحبان حساب در هر زمان، بانک‌ها باید منابع خود را به‌گونه‌ای مدیریت ‌کنند که با ریسک نقدینگی درخصوص بازپرداخت عندالمطالبه آنها مواجه نشوند و به همین دلیل پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج از محل منابع قرض‌الحسنه جاری بانک‌ها، دارای توجیه منطقی نیست.

تالارهای پذیرایی ، تالارهای پذیرایی شرق تهران ، تالار عروسی ، باغ تالارهای عروسی تهران ،

دیدگاهتان را بنویسید