تالار وب

ازدواج های هوشمندانه عاطفی

هوش عاطفی بین زن و شوهر

آنچه سبب می شود ازدواج با موفقیت روبه رو شود به شکل شگفت انگیزی ساده است ؛ آنهایی که زندگی زناشویی موفق دارند لزوما باهوش تر، غنی تر و یا به لحاظ روانی برتر از دیگران نیستند؛ بلکه آنها در زندگی روزمره خود به پویاییهایی دست یافته اند که اندیشه های منفی آنها را درباره یکدیگر مدیریت می کند.

این اندیشه های منفی در همه وجود دارد؛ اما مانع از آن می شود که بر جنبه های مثبت برتری پیدا کنند.

اخیرا مشخص شده است که هوش عاطفی یکی از عوامل موثری است که براساس آن می توان موفقیت یک کودک را در زندگی بعدی او مشخص نمود.

بهره هوشی هر کودک هر اندازه که باشد مهم نیست؛ مهم این است که او با هوش عاطفی خود در تماس باشد و بهتر بتواند دیگران را درک کند و با آنها روابط معقولانه داشته باشد.

همین مطلب در رابطه میان زوجها وجود دارد؛ هرچه هوش عاطفی زن و شوهر بالاتر باشد؛ بهتر می توانند یکدیگر را درک کنند و به هم احترام بگذارند و حرمت ازدواجشان را پاس بدارند.

درست همان طور که والدین میتوانند هوش عاطفی را به فرزندانشان آموزش بدهند؛ زوجها هم این مهارت را می توانند بیاموزند. موضوع به همین سادگی است که ملاحظه می کنید.

آموزش هوش عاطفی می تواند مانع از فروپاشی زندگی زناشویی اشخاص شود.

برای دیدن بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای خوب می توانید از سایت تالار وب دیدن نمایید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید