تالار وب

مردان را تنبل نکنید

مردان را تنبل نکنید

در این مقاله در تالار وب می خواهیم درباره وظایف مردان صحبت کنیم و مهم ترین آن این نکته است که مردان را تنبل نکنید.

 

مردان را تنبل نکنید

 

خانم ها نباید همه کارها را خود انجام دهند. زمانی که مسئولیت پذیری یکی از زوجین بیشتر از دیگری باشد، طرف مقابل به وظایف خود عمل نمی کند. به عنوان مثال وقتی مردی میبیند همسرش تمام کارها را انجام میدهد، کم کم از زیر بار مسئولیت شانه خالی و سعی میکند تا جایی که امکانش هست تمام کارها را به همسر خود واگذار کند. بنابراین زن ها نباید همه کارها را به عهده بگیرند.

  • وظایف یکدیگر را انجام ندهید:گاهی اوقات زن یا مرد همیشه، تمام وظایف یکدیگر را انجام میدهند چون فکر میکنند طرف مقابل شان به درستی نمیتواند آن کار را انجام دهد. معمولا این نوع زندگی ها به جابه جایی نقش های زن و شوهر منجر میشود
  • برای مثال، ممکن است مردی به زنش بگوید: «تو که کار میکنی ، درآمد هم داری، باید پرداخت اجاره خانه را تقبل کنی»
  • یکی از نکاتی که در ارتباط با مسئولیت طرفین باید رعایت شود، این است که مواظب باشیم کمک ما در ذهن همسرمان، جابه جایی نقش تلقی نشود
    این مسئله خیلی مهم است و باید از ابتدا به صورت شفاف آن را مطرح کنیم.

پیشنهاد ما این است که برای حل چنین مشکلی، یک لیست تهیه کنید. شما باید یک لیست از هر آن چیزی که نیاز دارید تا هر روز همسرتان انجام دهد را تهیه کنید. هرچه لیست شما خاص‌تر باشد بهتر است. بنابراین، یک برنامه تنظیم کنید.

مجموعه پیشنهادی:  سرمشقی که می توان در رمضان نوشت

همسر شما ممکن است از اینکه یک لیست به دستش بدهید، خوشش نیاید اما این ناراحتی را به شما منتقل نمی‌کند. به یاد داشته باشید، برنامه‌ای را که برای همسرتان تنظیم می‌کنید، ابتدا باید سبک باشد و به مرور زمان، کارها را زیادتر کنید تا به این وسیله یک شانس دیگر به همسرتان برای مسئولیت‌پذیر شدن بدهید.

بعد از آن، از کارهایی که انجام می‌دهد تشکر کنید اما مراقب باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید. در حالی که شما احتمالا همین کارها را سال‌ها بدون تشکر انجام داده‌اید. اما حتما از او تشکر کنید زیرا اگر این کار را نکنید، همسرتان به ادامه دادن برنامه تنظیم شده شما، رغبت نشان نمی‌دهد و از انجام دادن ادامه کارها سر باز می‌زند. شما باید سعی و تلاش همسرتان را در نظر بگیرید تا به انجام کارها ترغیب شود. شب‌هنگام به گونه‌ای به همسرتان القا کنید که روز خیلی سختی را پشت سر گذاشته و کارهایی که او انجام داده خیلی ارزشمند است زیرا شما به علت خستگی زیاد قادر به انجام آن کارها نیستید. از هر گونه اعتراض به همسرتان خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید