تالار وب

همسرداری

همسرداری و آموزش نکات تخصصی در آن

در مورد آن چه برایتان مهم است با همسرتان صحبت کنید

  • هرچه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه تری خواهید داشت.
  • بنابراین برای ایجاد رابطه صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.
  • توجه داشته باشید که اگر به همسر تان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای رضای نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند.
  • بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد.

 

همسر داری

 

در تالار وب برای شما ۱۰ نکته برای تبدیل به بهترین همسر دنیا شدن را بیان می کنیم :

۱- به پیشرفت یکدیگر اهمیت دهید،  پیشرفت و ترقی همسرتان یکی از آرزوهای شما باشد، در حقیقت کسی که از این پیشرفت سود می‌برد شما هستید.

۲- خوش قول باشید، برای حرف‌ها و قول‌های خود ارزش قائل شوید و خود را در مقابل آنها مسوول بدانید، خوش‌قولی نشانه ای از احترام به خود و همسرتان  است.

۳- به شخصیت همسرتان احترام بگذارید، و حرمت یکدیگر را نزد خانواده و دوستان و … داشته باشید وهرگز در حضور دیگران به همدیگر بی حرمتی وبی احترامی نکنید.

۴- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنید، سعی کنید با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنید. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات یگدیگر  می‌باشد.

۵- با یکدیگر مهربان باشید، همسرتان را جزئی از وجود خود بدانید، محسناتش را  درجمع خانوادگی یا دوستانه بازگو واز او تعریف کنید، برایش خوبی بخواهید و در راه کمک به همسرتان تمام تلاش خود را به کار ببرید. با مهربانی می‌توانید مالک قلب‌های یکدیگر باشید و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنید.

مجموعه پیشنهادی:  رازهای مردان

۶- محبت‌پذیر و قهر گریز باشید، منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنید که آیینه ی زندگیتان شفاف و بدون غبار کدروت باشد.

۷- راستگو باشید، صداقت و راستی از بهترین سرمایه‌های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شوید حتی اگر حقیقت به نفع شما نباشد. فراموش نکنید که دروغ پایه‌های زندگی را سست می‌کند.

۸- محیط خانواده را با صفا کنید، فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرتان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

۹- به ارزش‌های دینی اخلاقی و خانوادگی پایبند باشید، ارزش‌ها از ارکان و ستون‌های اصلی خانواده محسوب می‌شوند و مقید بودن به ارزش‌ها موجب دوام و استحکام خانواده می‌شود و اصالت آن را حفظ می‌کند.

۱۰- به نیازهای همسرتان توجه کنید، با داشتن رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می‌شوید تا همسرتان خواسته‌های خود را به راحتی بیان کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید